Despre Islam


Islam, traditii, obiceiuri

Dupa o lunga pauza in care nu am mai scris pe blog, pentru ca am fost prins si cu alte activitati care a trebuit sa le rezolv si pe ele, altfel ma rezolvau problemele pe mine, astazi am avut ocazia de a vorbi cu o prietena super draga mie Alexis.

Daca va mai aduce-ti aminte, in urma cu cateva saptamani va povesteam despre un eveniment "Zer0 Discriminare", organizat de catre, UN Youth Association of Romania- Craiova Branch,  la Casa de Cultura Traian Demetrescu, legat de discriminarea rasiala, de culoare, de religie si de sex.

V-am promis dupa acel eveniment ca voi incerca pe cat posibil sa aflu cat mai multe despre diferite culturi, traditii, obiceiuri ale comunitatilor straine ce se afla in Romania, Craiova.

Vremea prietenoasa de prima-vara, a tinut cu mine si m-am intalnit cu Alexis, eleva a liceului Tudor Arghezi din Craiova si am stat la un pahar de vorba in Parcul Nicolae Romanescu din Craiova.

Povestea ei mi-a trezit interesul inca de la evenimentul mai sus mentionat, in care spunea despre islam si ce inseamna islamul, pentru ca atunci nu am prea avut urechile la mine sa ascult ceea ce spune, am decis impreuna cu ea sa ne intalnim la un suc, cafea sau pur si simplu la un pahar de vorba sa imi spuna si mie pe intelesul meu, de ce a ales islamul.

Nu, nu este araboaica, este romanca get be get 100%, doar ca tatal ei studiind despre religia islamica, a decis sa isi schimbe religia din ortodoxa in islam, urmand ca si ea impreuna cu mama sa, sa treaca la islam.

Din spusele ei, ziua de Craciun este o zii in care crestinii comemoreaza nasterea lui Iisus, fiind considerata figura centrala a crestinismului. Aceasta data fiind considerata, ziua de nastere a lui Iisus. Musulmanii nu il considera pe Iisus fiul lui Dumnezeu si nici nu cred ca Iisus este Dumnezeu, astfel ei nu sarbatoresc in nici-un fel Craciunul.

Potrivit traditiilor, musulmaniilor, nu le este permis sa sarbatoreasca evenimentele si sarbatorile religioase ale nemusulmanilor, insa sunt incurajati ca din respect pentru prieteni, rude, colegi din bun simt sa le ureze sarbatori fericite in aceste ocazii.

Musulmanii nu sarbatoresc Craciunul, acestia considerand data de 25 decembrie, o zi ca oricare alta, fiind o data discutabila si in randul orientarilor crestine.

Mi-a povestit si despre conditia femeii in islam, un subiect destul de controversat. Exista doua conceptii despre femeiile islamice, una ca sunt oprimate si persecutate, iar a doua existand argumente cu privire la autenticitatea culturala, la drepturile femeilor, de a se afirma in moduri care difera de modelele de autoafirmare feminina din societatile occidentale.

Mi-a povestit inclusiv de catre faptul ca o doamna profesoara si o colega de clasa ca sunt putin reticiente si distante cu ea, pentru ca este de alta religie.

Concluzia finala nu coteaza ce religie sau etnie suntem canta vreme suntem OAMENI.
Reacții:

2 comentarii:

  1. Femeile constituie jumatate din societate si societatea nu ar trebui să le neglijeze, sa le suprasolicite, să le maltrateze si sa le anuleze drepturile, indiferent de ce religie sunt.

    Copy and WIN : http://ow.ly/KfYkt

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aveti dreptate, doar ca de multe ori noi, femeile, ne lasam exploatate, umileite, etc..

      Ștergere