Locuinta ta cat consuma?

Locuinta cheltuitoare.


Pentru inceput as vrea sa va scriu cam ce am inteles ca este acest certificat energetic.

Fara prea multa diplomatie si texte fara inteles, am sa va spun exact, pe intelesul tuturor.

Putem lua exemplu in loc de casa, camin, garsoniera, camin cum vreti voi sa il numim, un frigider. De ce am ales frigiderul pentru ca el este cel mai important mobilier din casa, altfel mancarea noastra se strica, deci este important in casa. La fel cum mergem in magazinele de specialitate pentru a  ne alege frigiderul mult dorit, asa se intampla si atunci cand mergem la o agentie imobiliara cand dorim sa ne inchiriem, cumparam, o casa, un apartament, o garsoniera. Pana aici ati inteles fix nimic, nici eu nu am inteles, dar sunt bune la numarul de cuvinte, glumesc, ideea este ca atunci cand ne cumparam electronice sau electrocasnice suntem atenti si pe fisa de energie electrica a produsului respectiva, pentru a stii cati bani scoatem lunar din buzunar sa platim curentul.

La fel este si atunci cand mergem cu banii de la parinti, bunici, poate unii au si matusi gen matusa Tamara, eu nu am asa ceva sau cum marea majoritate a cetatenilor de rand aleg sa faca imprumut bancar pentru a isi indeplinii visul mult dorit, sa aiba propriul camin.

Atunci cand ne alegem casa, locuinta, apartamentul, suntem atenti la cel mai mic de detaliu, sa fie incapatoare, sa fie luminata, sa fie intr-o zona cat mai buna a orasului, sa ai acces la mijloace de transport cat mai repede, sa ai si tu magazine pe langa, in fine stiti si voi sa alegeti, din momentul in care va alegeti o casa a voastra inseamana ca sunteti oameni mari cu capul pe umeri.

Daca nu v-am lamurit prea bine, auditorii cu experienta de peste 18 ani in domeniul audit energetic, cu siguranta va v-or lamuri, cu orice neclaritate.



Am explicat, care este treaba cu certificatul, dar cu siguranta unul sau toti va ve-ti intreba... bine bine intelegem ce este sau nu, dar la ce ne foloseste.



In primul rand prin certificatul de performanta energetica, vei afla cat de cheltuitoare sau economica este casa ta, in plus este obligatoriu ca toate locuintele, sa detina acest certificat energetic din 19 iulie 2013.

Cu totii in ziua de astazi cautam sa economisim cat mai mult, iar acest lucru il vad ca pe un avantaj, in fond si casa va lucra pentru voi, nu doar voi pentru ea.

Este benefic si pentru cei care v-or sa isi vanda sau inchirieze locuinta, pentru ca atunci cand vei negocia pretul, acesta poate fi un plus in fata clientului.

Cei care vand sau inchiriaza o locuinta si nu poseda un certificat de energie in contractul de vanzare-cumparare sunt supuse nulitatii relative, putand fi atacate in justitie.

INTREBARE CA DE SFARSIT DE ARTICOL CATI DIN VOI STITI CAT ESTE DE CHELTUITOARE LOCUINTA VOASTRA?
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu