Care este structura unui plan de afaceri - Stirile pe blog

Stirile pe blog

Vorbe.Fapte

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

marți, 11 mai 2010

Care este structura unui plan de afaceri

Structura planului de afaceri nu este standardizata. Fiecare firma are propriile ei nevoi de planificare. Totusi bancile uneori ofera modele proprii de plan de afaceri, mai mult sau mai putin relevante din punctul de vedere al unei planificari riguroase.

Noi va prezentam o structura departamentala. Ce presupune structura departamentala? Inseamna ca toate analizele, obiectivele si strategiile sunt definite in functie de specificul activitatilor din cadrul firmei. Structura departamentala a unui plan de afaceri este urmatoarea:
1. Sumarul executiv
2. Descrierea afacerii
3. Planificarea de marketing
4. Planificarea productiei si operatiunilor
5. Planificarea resurselor umane
6. Planificarea financiar-contabila
7. Managementul riscurilor
8. Implementarea planului de afaceri
9. Anexe

Aceasta structura de plan de afaceri este special construita deoarece pe masura ce firma creste, va fi nevoie sa construiti departamente care sa se ocupe cu aspecte specifice ale activitatii acesteia. Fiecare departament va putea sa desprinda din corpul planului de afaceri partea sa, si sa-i urmareasca liniile, sau eventual sa construiasca un plan separat (de marketing, de resurse umane etc.) ce sa respecte planul de afaceri general. Pentru uzul intern al planului, aceste domenii ar trebui detaliate cat mai mult si mai realist. Pentru banci, este bine sa va conformati modelelor acestora (daca exista si sunt obligatorii) si sa nu spuneti mai mult decat este necesar.

Spre exemplu, procesul de productie poate fi foarte complicat, si este necesar sa fie descris in amanuntime in planul de afaceri intern. Dar o banca nu va dori decat sa stie ca stapaniti domeniul de activitate; aproape sigur nu va avea specialisti in cresterea  care sa verifice corectitudinea planificarii productiei si operatiunilor.

Acelasi lucru se poate spune despre toate capitolele unui plan de afaceri, cu exceptia descrierii firmei si a planificarii financiar-contabile, care sunt de maxima importanta atat pentru firma cat si pentru finantatori sau investitori. Pentru ca planificarea sa aiba relevanta si in acelasi timp sa se pastreze intre niste limite ale realismului, perioada acoperita ar trebui sa fie intre trei si cinci ani. In economiile instabile perioada rezonabila de planificare este intre 1-3 ani, deoarece intr-un mediu de afaceri nesigur nu se poate anticipa nimic pe termen lung, decat cu marje de eroare intolerabile. In perioadele stabile economic este posibil sa construiesti un plan de afaceri profesionist pe o perioada de cinci ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages