Despre craiova


Oraş al controverselor, Craiova a ajuns pe locul trei în campania "Oraşul de vis"




"Capitala Olteniei", Craiova îşi trage numele de la slavonescul kralj" (rege, crai). Se laudă cu echipa de fotbal  Universitatea Craiova, câştigătoare de patru ori a campionatului din Liga I şi de şase ori a cupei României. Industria locală are o pondere de 70% în economia oraşului. Investiţia străină a celor de la Ford a oferit o revitalizare a ofertei locurilor de muncă. Oraşul de suflet al lui Tudor Vladimirescu, cel care a condus revoluţia de la 1821, Craiova a avut un rol important şi în Revoluţia de la 1848, clubul revoluţionar craiovean având 60 de membri fondatori, printre care Gheorghe Magheru şi Constantin Lecca.


Intens mediatizat în presa naţională, de obicei cu subiecte negative, Craiova a reuşit până la urmă să demonstreze că poate fi un oraş în care să-ţi doreşti să locuieşti.



Aportul campaniei "Oraşul de vis" se vede cel mai bine la Craiova. Notorietatea acestui oraş se leagă, în opinia publică, de conflictele dintre clanurile de infractori, arestarea primarului Solomon, aventurile fiului judecătorului Covei sau moartea violentă a unui bunic, bătut de un şofer.

Însă Craiova este mai mult decât atât, iar campania a evidenţiat şi aspectele pozitive despre care nu s-a discutat. Capitala Olteniei a dovedid că se ridică deasupra clişeelor. Se laudă cu unul dintre cele mai bune licee din ţară. Colegiul Naţional "Fraţii Buzeşti", matematică-informatică, e pe locul doi în topul liceelor din România. 

Oferta culturală este diversă, iar craiovenii au de unde alege. Unul dintre cele mai mari avantaje ale Craiovei este oferit de calitatea mediului. Comparat cu celelalte 14 oraşe,Craiova are cea mai mare suprafaţă de spaţiu verde pe cap de locuitor. Un alt avantaj în constituie accesul la aeroport.

Subiect controversat în Craiova, siguranţa cetăţenilor, pornind de la cifrele oficiale, arată că după numărul de accidente rutiere în 2009, raportate la mia de locuitor, se află printre cele mai sigure oraşe din ţară.

Citiţi încă odată articolele care au însoţit săptămâna de promovare a oraşului Craiova, clasat pe locul al treilea în campania "Oraşul de vis":
• 
Craiova, “capitala pandurilor”

• Craiova, un oraş al contrastelor nefericite
• Craiova, oraşul cu brand local şi cu o bijuterie ascunsă
 Craiova, „locul de unde trebuie să fugi cât mai departe”
• Craiova, oraşul parcurilor de milioane de euro

• Ilie Balaci: "Ca să fie un oraş împlinit, Craiovei i-ar trebui o echipă mare"

• FOTOREPORTAJ: Craiova, prin ochii cititorilor




Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu