Audi Q3 - informaţiile oficiale cu noul Audi Q3 - Stirile pe blog

Stirile pe blog

Vorbe.Fapte

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

duminică, 17 aprilie 2011

Audi Q3 - informaţiile oficiale cu noul Audi Q3

Cel mai mic SUV din gama Audi are premiera mondială la Salonul Auto Shanghai 2011: Audi Q3. Iată toate imaginile şi informaţiile despre noul Audi Q3, rivalul lui BMW X1.





După conceptul de acum patru ani Audi Cross Coupe Quattro, prezentat în premieră mondială în China, iată căla Salonul Auto Shanghai 2011 avem parte de inaugurarea modelului de serie derivat din acel compact: noul Audi Q3. Care nu aduce prea mari surprize nici faţă de Cross Coupe Quattro, dar nici faţă de schiţele oficialeprezentate cu puţină vreme în urmă.


DESIGN EXTERIOR

Primul lucru care se poate spune despre Audi Q3 este că arată ca un Audi Q5 intrat puţin la apă, cu o alură o idee mai sporivă şi cu blocurile optice mizând pe un stil mai agresiv. Partea frontală este dominată, după cum era de aşteptat, de grila imensă, în formă de pentagon, mărginită de faruri alungite şi care beneficiază de baghete cu LED-uri, cu un puternic look high-tech.
În spate, regăsim aceeaşi decupare generoasă a hayonului în partea laterală, cu integrarea stopurilor, la fel ca la Q5 sau Audi Q7. Spre deosebire de fraţii mai mari, stopurile lui Audi Q3 sunt mai fin creionate, spatele maşinii inspirând destul de mult dinamism pentru un SUV atât de compact.

Iar când spunem "compact", cifrele vin să confirme această afirmaţie: Q3 are o lungime de 4,39 metri, fiind cu 24 cm mai scurt decât fratele Audi Q5, dar mai scurt chiar şi decât principalul concurent BMW X1 (4,45 metri) sau decât "vărul" de concern Volkswagen Tiguan (4,43 metri). Totuşi, Q3 e mai mare cu 30 cm decât Mini Countryman, nefiind chiar un "gândac" de oraş.
În rest, Audi Q3 are o lăţime de 1,83 metri şi o înălţime de 1,6 metri, fiind recomandat pentru traficul urban. Coeficientul aerodinamic este unul bun pentru segmentul său, fiind de 0,32. Bineînţeles, nu lipseşte din meniu pachetul S-Line pentru personalizarea exteriorului maşinii, care aduce tuşe suplimentare de eleganţă şi sportivitate.

SPAŢIU INTERIOR

Interiorul lui Audi Q3 este foarte tineresc şi sportiv, detaşându-se de stilul mai sobru al lui Q5. Ambianţa interioară din Q3 suferă modificări majore faţă de modelul de clasă mică Audi A1, deşi era de aşteptat să avem mute similarităţi. Se poate spune că Audi Q3 vine cu o filosofie proprie în ce priveşte designul interior.
Volanul este sportiv, iar indicatoarele de bord arată high-tech, mai ales datorită displayului dintre vitezometru şi turometru. Gurile de ventilaţie nu sunt rotunde, ci au o formă mai clasică, paralelipedică, integrându-se armonios în designul general. În partea superioară a consolei regăsim un display generos de 7 inch, care se pliază când maşina este oprită.

Comenzile de pe consola centrală sunt judicios împărţite, ergonomia fiind foarte bine studiată. În partea superioară regăsim comenzile sistemului audio şi pentru navigaţie, iar la baza consolei sunt butoanele pentru climatizarea automată. Bineînţeles, aşa cum ne-a obişnuit Audi până acum, lumina ambientală şi iluminarea butoanelor este roşie.
Versiunile superioare de echipare beneficiază de finisaje din aluminiu, iar opţional sunt disponibile scaune sport sau diverse tapiţerii din piele. Prima impresie este de o calitate remarcabilă a materialelor şi asamblării, iar proiectanţii promit că maşina beneficiază de foarte multe spaţii de depozitare utile.

Portbagajul lui Audi Q3 are o valoare bună, de 460 de litri în configuraţia cu 5 locuri, prin rabatarea banchetei ajungându-se la 1.365 litri, suficient pentru a încărca echipamente sportive în maşină. Valoarea ampatamentului încă nu a fost comunicată, dar locul pentru pasagerii din spate pare cel puţin suficient.

MOTORIZĂRI ŞI TEHNICĂ

Audi Q3 va fi lansat în vânzare cu două motoare pe benzină şi unul TDI, ulterior urmând a fi oferit încă un motor TDI. Toate motorizările beneficiază de injecţie directă, turbocompresor, sistem start-stop şi sistem de recuperare a energiei la frânare.
Versiunile pe benzină sunt echipate cu motorul 2.0 TFSI, acesta fiind oferit în două variante de putere: 170 CP şi 211 CP. În cazul versiunii de top, Audi Q3 2.0 TFSI accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde, iar viteza maximă se cifrează la 230 km/h.

Dieselul 2.0 TDI oferit la lansare va avea o putere de 177 CP, iar versiunea care va apărea mai târziu va avea 140 CP. Acesta va oferi un consum mediu de 5,2 litri/100 km (valoare valabilă pentru versiunea cu tracţiune faţă). Pentru toate motorizările va fi disponibilă, evident, şi tracţiunea integrală quattro, precum şi o cutie de viteze automată cu 7 trepte S-Tronic.
Tot opţional va fi oferit şi sistemul Audi Drive Select, cu patru programe (Comfort, Auto, Dynamic şi Efficiency), prin selectarea acestora modificându-se răspunsul acceleraţiei şi tăria direcţiei. Standard, Audi Q3 vine cu jante din aliaj de 16 inch, dar oferta de pe lista de opţiuni cuprinde jante de până la 19 inch, în timp ce pneurile au o rezistenţă redusă la frecare.

Garda la sol a lui Audi Q3 este de 17 cm, o valoare satisfăcătoare pentru un SUV de categorie compactă, iar sistemul de control al stabilităţii ESP beneficiază de o funcţie de diferenţial electronic blocabil - în curbe, reglează distribuţia cuplului între roţile aceleiaşi punţi. De asemenea, ESP-ul beneficiază şi de o funcţie de asistenţă la tractarea rulotelor (masa maximă remorcabilă fiind de 2 tone).

PREŢURI ŞI PRODUCŢIE

Noul Audi Q3 urmează să fie produs în fabrica Martorell (lângă Barcelona, în Spania), iar lansarea în vânzare pe piaţa europeană este prevăzută pentru vara acestui an. În Germania, preţul de bază al lui Audi Q3 va fi de 29.900 euro, versiunile standard fiind bine echipate, iar lista de opţionale anunţându-se foarte lungă.

Concurentul principal, BMW X1, are un preţ de pornire în Germania de 27.600 euro, iar modelul mai mare Audi Q5 porneşte de la 36.800 euro. Audi Q3 este situat mai bine ca preţ chiar şi decât versiunea crossover Audi A4 Allroad, care în Germania porneşte de la 37.350 euro.
Preţurile şi versiunile pentru România urmează să fie comunicate în curând.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages