Ceasuri cu forme interesante, complicaţii de mecanism şi design, extravagante estetic şi tehnic

                                                          
O chestiune de perspectivă

Dacă Silverstone Tourbillograph Full black ar fi fost un personaj, cu siguranţă ar fi purtat un frac. Nu neapărat pentru că şi-ar fi dorit să aibă o viaţă pretenţioasă şi să meargă la cele mai elitiste recepţii, să bea şampanie şi să fumeze trabuc. Ci mai degrabă datorită moştenirii sale britanice şi a tendinţei de a arăta mereu "smart", dar şi datorită dorinţei de a avea o viaţă aventuroasă în care conduce maşini rapide, o viaţă cu adrenalină în care corpul şi mintea sunt într-o stare hiper-alertă, o viaţă în care să-şi asume riscuri.



Silverstone Tourbillograph Full black este un cronograf-tourbillon automatic. Dar nu orice tourbillon, ci unul născut din linia Graham DNA, cu un design puternic şi un conţinut tehnic bogat. Carcasa de cristal safir de 42 mm oferă vedere la mecanism iar cele 48 de componente ale scheletului au fost recreate pentru a cântări numai 0,485 grame. Construcţia cu numele "cintré" integrează tourbillonul în mecanismul cronograf complex cu ajutorul unui balansier cu diametru mai mare, realizat special pentru Graham de manufactura parteneră La Joux-Perret ca rezultat a patru ani de cercetare şi patentare a două noi complicaţii. S-a urmărit eliminarea slăbiciunilor unui tourbillon. Mai întâi fragilitatea - numărul redus de componente, strălucirea şi construcţia cu punte dublă garantează stabilitatea şi rigiditatea - un fel de tourbillon "shockproof". Apoi, s-a redus sensibilitatea la magnetism prin folosirea de componente din fier la realizarea carcasei. În plus, calibrul a fost şi el echipat cu un eşapament chronometric de cea mai bună calitate.



A doua parte a Tourbillograph-ului este cronograful, nu orice cronograf, ci unul cu roata coloană. Acest mecanism oferă atât rezistenţa unui ceas militar (conform testului Chronofiable; acesta este singurul tourbillon care a luat notă de trecere) cât şi o imagine deosebită pentru amatorii de ceasuri la care calibrul este la vedere.



Din punct de vedere estetic, Silverstone Tourbillograph Full Black este un instrument sofisticat şi pretenţios. Carcasa subţire de oţel inoxidabil este învelită cu titan carbid negru, la fel şi bezelul. Cadranul negru şi cifrele arată diferit în funcţie de lumină. Uneori vizibile, alteori nu. Este doar o chestiune de perspectivă - cam la fel cu a purta un frac pentru a trăi o viaţă riscantă.

Ora de artă




Ulysse Nardin Alexander the Great Westminster Carillon Tourbillon Jaquemarts Minute Repeater are mecanismul găzduit de o carcasă de 44 mm din aur alb sau roz de 18 carate şi poate rezista până la 30 de metri adâncime. Tourbillonul aflat la vedere este integrat pe cadran iar podul are aceeaşi formă cu cele folosite la tourbilloanele James Pellaton create pentru Ulysse Nardin la începutul secolului 20. Pe cadran se află o figurină care îl înfăţişează pe Alexandru cel Mare îmbrăcat în armură, în luptă. Într-una dintre versiuni acesta este călare, înarmat cu o lance, în alta adversarul său îl sfidează cu arcul şi săgeata. Sunt cinci astfel de modele cu figurine diferite.




Tradiţia cronometrării mecanice


Column-Wheel Chronograph Record de la Longines este o altă combinaţie de tradiţie, tehnologie cutting-edge şi design spectaculos. Longines a început să producă instrumente de cronometrare în 1878 printr-o serie de cronografe prevăzute cu roata coloană ce controla operarea cronografului. Aproape toate instrumentele de cronometrare dezvoltate de Longines ce au urmat acestei incursiuni în lumea orologeriei au folosit acelaşi concept de baza. Toate utilizau sisteme cu roata coloană pentru a controla şi a activa funcţiile cronografului care variau de la un calibru la altul.



Echipat cu 27 de rubine, mecanismul L688.2 este un calibru automatic cu diametrul de 30 mm şi inaltimea de 7.9 mm. Rolul roatei coloane este acela de a controla funcţiile cronografului (start, stop, revenire la zero). Acest sistem, şi în special roata coloană creată de către inginerii ETA, este extrem de uşor de utilizat pentru un cronograf mecanic, necesitând minimum de efort pentru a porni şi opri mecanismul şi pentru a reseta indicatoarele la poziţia zero. Roata coloană din oţel întărit este înconjurată de frumuseţea mecanismului, o versiune nouă a sistemului tradiţional. Adiţional design-ului elegant, calibrul L688.2 prezintă o structură menită să se ridice la nivelul aşteptărilor pasionaţilor orologeriei. Până în prezent, Longines a lansat mai multe modele, tribut adus acestui mecanism. Combinaţia dintre funcţiile de cronometrare şi relansarea unui design elegant, tradiţional sau sport, a dat naştere modelelor Longines Column-Wheel Chronograph, ceasuri contemporane ce întruchipeaza tot ceea ce înseamnă tradiţia cronometrării mecanice.

Mecanismele sunt sincronizate cu avertismentele sonore. De exemplu, adversarul trage cu arcul atunci când ceasul anunţă trecerea unui sfert de oră. Fiecare sfert de oră este anunţat cu un ton diferit. Astfel că primul este recunoscut după secvenţa Do-Re-Mi-Sol. Ceasul este disponibil în aur roz sau alb, în ediţii limitate de câte 50 de piese.


Extravaganţă pavată cu diamante


De când a intrat în lumea haute joailleriei, Chopard a surprins constant prin creativitate şi prin abilitatea de a împinge limitele fezabilităţii. De-a lungul anilor, compania a dovedit inventivitate în setarea pietrelor preţioase. Unul dintre cele mai interesante rezultate a fost crearea de ceasuri-bijuterie cu un design special care să pună în valoare diamantele, rubinele şi smaraldele într-o varietate de tăieturi şi nuanţe.



Anul acesta, două noi modele au fost lansate. Haute Joaillerie Watch este o odă pentru artizanii pietrelor preţioase. Cadranul cu motivul şarpelui este completat de o pătură de diamante în dimensiuni diferite. Haute Joaillerie Xtravaganza este un model luminos şi vesel, cu o curea delicată de satin. Cadranul din aur roz este pavat în întregime cu diamante pentru a crea o iluzie de asimetrie.

sursa: zf.ro

 




Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu