Ca orice alta afacere, si afacerea ta la domiciliu are nevoie sa prospere. Pentru asta este necesar sa te ocupi de marketingul acesteia. Activitatea de marketing trebuie sa fie una continua pentru a avea cu adevarat succes. De aceea, trebuie sa incluzi activitatile de marketing in programul tau zilnic.
Pentru ca vorbim despre o afacere mica, marketingul de baza ar trebui sa fie suficient pentru a-ti asigura cresterea. Iata 10 sfaturi pentru ca afacerea ta sa prospere folosindu-te de strategiile marketingului elementar:
1. Ofera produse de calitate la preturi competitivePrima regula de care trebuie sa tii cont este sa te asiguri ca produsele sau serviciile pe care le oferi sunt de buna calitate. Nicio strategie de marketing nu poate „ascunde” un produs inferior. De asemenea, ele nu trebuie sa fie cele mai ieftine de pe piata, dar nici nu poti stabili preturi cu mult peste preturile competitorilor.
2. Petrece ceva timp zilnic ocupandu-te de marketingul afacerii
Dedica-ti cel putin o ora sau doua pe zi ocupandu-te de marketing si de atragerea noilor clienti. Asigura-te ca desfasori cel putin o activitate de marketing zilnic.
Dedica-ti cel putin o ora sau doua pe zi ocupandu-te de marketing si de atragerea noilor clienti. Asigura-te ca desfasori cel putin o activitate de marketing zilnic.
3. Stabileste obiective clare de marketing
Obiectivele de marketing vor stabili mai departe strategiile pe care le poti folosi. Asigura-te ca aceste obiective sunt realiste, realizabile si au termene clare. Revino asupra lor regulat, trimestrial sau anual.
Obiectivele de marketing vor stabili mai departe strategiile pe care le poti folosi. Asigura-te ca aceste obiective sunt realiste, realizabile si au termene clare. Revino asupra lor regulat, trimestrial sau anual.
4. Stabileste un buget de marketing
Mai intai, schiteaza planurile de marketing pentru un an, impreuna cu obiectivele pe care ti le-ai propus. Apoi stabileste cat esti dispus sa cheltuiesti pentru campaniile de marketing. Suma poate fi stabilita in functie de venitul brut anual sau ROI.
Mai intai, schiteaza planurile de marketing pentru un an, impreuna cu obiectivele pe care ti le-ai propus. Apoi stabileste cat esti dispus sa cheltuiesti pentru campaniile de marketing. Suma poate fi stabilita in functie de venitul brut anual sau ROI.
5. Fa in asa fel incat clientilor sa le fie usor sa faca afaceri cu tine
Fii atent la experientele clientilor cu firma ta. Incearca sa usurezi pentru acestia procesele de tranzactionare. Cu cat le oferi clientilor mai multa comoditate in colaborarea cu tine, cu atat mai multe sanse vei avea ca acestia sa devina clientii tai fideli.
Fii atent la experientele clientilor cu firma ta. Incearca sa usurezi pentru acestia procesele de tranzactionare. Cu cat le oferi clientilor mai multa comoditate in colaborarea cu tine, cu atat mai multe sanse vei avea ca acestia sa devina clientii tai fideli.
6. Insista asupra beneficiilor produselor tale
In orice canal pe care faci reclama produselor tale, asigura-te ca evidentiezi beneficiile acestora si modul in care ele pot satisface cerintele consumatorilor. De asemenea, transmite potentialilor consumatori beneficiile de care se pot bucura daca devin clientii tai. In cazul in care detii o marturie a unui client o poti folosi ca o dovada a faptului ca produsele tale sunt de calitate iar clientii sunt multumiti de ele.
In orice canal pe care faci reclama produselor tale, asigura-te ca evidentiezi beneficiile acestora si modul in care ele pot satisface cerintele consumatorilor. De asemenea, transmite potentialilor consumatori beneficiile de care se pot bucura daca devin clientii tai. In cazul in care detii o marturie a unui client o poti folosi ca o dovada a faptului ca produsele tale sunt de calitate iar clientii sunt multumiti de ele.
7. Asigura-te ca ai tot timpul la tine carti de vizita
Nu poti sa stii niciodata cand poate aparea o oportunitate de afaceri. Poti incepe o discutie cu un potential partener de afaceri in autobuz sau intr-o cafenea. Este important sa ii poti oferi acestuia o carte de vizita. Daca participi la diferite conferinte, seminarii sau petreceri, asigura-te ca ai destule carti de vizita la tine.
Nu poti sa stii niciodata cand poate aparea o oportunitate de afaceri. Poti incepe o discutie cu un potential partener de afaceri in autobuz sau intr-o cafenea. Este important sa ii poti oferi acestuia o carte de vizita. Daca participi la diferite conferinte, seminarii sau petreceri, asigura-te ca ai destule carti de vizita la tine.
8. Fii deschis la noi strategii de marketing
Un foarte bun exemplu in acest caz este Social Media. Daca nu te folosesti inca de Social Media ca de un canal de promovare, nu este nicio problema. Insa nu o respinge inainte de a sti cum poti sa beneficiezi de pe urma acesteia. Daca ceva este nou nu inseamna ca nu functioneaza. Vremurile grele necesita modificari ale strategiilor actuale, care nu mai dau rezultate. Invata despre aceste noi strategii, incearca-le si masoara rezultatele. Vezi ce impact pot sa aiba ele asupra afacerii tale.
Un foarte bun exemplu in acest caz este Social Media. Daca nu te folosesti inca de Social Media ca de un canal de promovare, nu este nicio problema. Insa nu o respinge inainte de a sti cum poti sa beneficiezi de pe urma acesteia. Daca ceva este nou nu inseamna ca nu functioneaza. Vremurile grele necesita modificari ale strategiilor actuale, care nu mai dau rezultate. Invata despre aceste noi strategii, incearca-le si masoara rezultatele. Vezi ce impact pot sa aiba ele asupra afacerii tale.
9. Construieste relatii
Oamenii prefera sa cumpere de la alti oameni pe care ii cunosc si in care au incredere. Obiectivul de marketing principal pe care trebuie sa il ai mereu in vedere este sa ii faci pe oameni sa te cunoasca si sa iti acorde incredere. Gandeste-te la modalitati prin care clientii tai pot sa vorbeasca despre produsele tale. De exemplu, daca tot am mentionat Social Media, un simplu Like din partea acestora pe pagina firmei tale te poate ajuta sa castigi alti clienti.
Oamenii prefera sa cumpere de la alti oameni pe care ii cunosc si in care au incredere. Obiectivul de marketing principal pe care trebuie sa il ai mereu in vedere este sa ii faci pe oameni sa te cunoasca si sa iti acorde incredere. Gandeste-te la modalitati prin care clientii tai pot sa vorbeasca despre produsele tale. De exemplu, daca tot am mentionat Social Media, un simplu Like din partea acestora pe pagina firmei tale te poate ajuta sa castigi alti clienti.
10. Noteaza-ti orice idee Ideile pot sa para cand te uiti la televizor, navighezi pe Internet sau cand te relaxezi pe o banca in parc. Nu le lasa sa se piarda. Noteaza-le undeva. Poate nu le vei pune in practica imediat, insa mai tarziu este posibil ca acestea sa te ajute.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu