Fără gaze, fără apă - Stirile pe blog

Stirile pe blog

Vorbe.Fapte

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

marți, 8 iunie 2010

Fără gaze, fără apă

 52 de familii din blocul Cămin 3 de pe strada Paşcani din Craiova au rămas, începând de vineri, 4 iunie, fără gaze şi apă caldă. Situaţia este departe de a se remedia atâta timp cât din totalul proprietarilor numai 20 sunt cu plata utilităţilor la zi. Furnizorul ameninţă că, până nu achită factura, nu vor avea gaze la centrala care deserveşte imobilul.

Unii şi-au achitat facturile la utilităţi, dar, din cauza vecinilor rău-platnici, le-a fost sistată distribuirea gazelor şi s-au văzut nevoiţi să-şi facă rost de butelii şi să se spele la lighean. Cauza: facturile pe luna martie, cu valori de 9.700 şi 2.000 de lei, nu au fost plătite integral. În prezent, centrala de la subsolul blocului nu mai funcţionează, iar proprietarii nu mai au apă caldă la baie şi bucătărie de patru zile. „Mie nu-mi convine, că sunt cu factura la zi. I-am spus şi copilului să nu mai joace fotbal, că nu are cum să facă baie. Încălzesc aşa, puţină apă, pentru spălat, dar la aragaz, cu butelia. Nu ştiu de ce nu le-a tăiat ălora care nu plătesc! De ce să suferim toţi?“, a spus o locatară de la parterul Căminului 3. Femeia tocmai discuta problema facturilor cu o vecină de palier. Ele consideră că marea „încurcătură“ s-a făcut de când de administrarea blocului se ocupă nou-înfiinţata asociaţie de proprietari şi nu PETROM, fostul proprietar al blocului. „Până în martie, noi plăteam la Petrom, din aprilie plătim la asociaţie. Am înţeles că s-a făcut o recalculare, de aceea sunt sumele mai mari. Şi sunt şi pentru 45 de zile. S-a verificat şi nu sunt greşeli, dar să vedem ce ne spun mâine (astăzi - n.r.), că avem şedinţă la asociaţie. Ia uite, fac sesizări, dar de plătit nu plătesc. Vai de capul nostru!“, a spus cealaltă femeie.
Alţi locatari consideră că au fost facturaţi de două ori pentru perioada de 15-31 martie. „OMV Petrom susţine că noi am plătit până pe 31 martie, la ei, iar doamna de la asociaţie susţine că am plătit până la 15 martie. Deci, am fost facturaţi de două ori pentru perioada 15-31 martie. De la asociaţie ne spun că nu avem gazele plătite de pe 15 martie, iar cei de la Gaze spun că au fost achitate, afişarea s-a făcut pe 1 iunie, iar nouă ne-au fost tăiate gazele şi apa caldă pe 4 iunie“, afirmă alt locatar.
Mulţi dintre ei au neglijat plata întreţinerii, fiind interesaţi să îşi instaleze un contor propriu pentru măsurarea energiei electrice. Au ales această variantă întrucât CEZ-ul este singurul furnizor care nu cere situaţia datoriilor. Pentru gaze şi apă nu se încheie contracte individuale cu datornicii.

La început e mai greu cu asociaţia

Asociaţia înfiinţată începând cu luna aprilie a acestui an porneşte mai greu, cel puţin aşa susţin reprezentanţii Anca Bălăşoiu, administrator, şi Mihai Stăncescu, preşedinte. Citirea, calculul facturilor şi încasările s-au făcut până în luna martie de către Petrom, administratorul clădirii. „Către acesta s-au plătit debitele până pe 15 martie, deşi scriptic ei figurează cu încasările la începutul lunii aprilie. Dar este o diferenţă, cei de la Petrom cereau indexul în jurul datei de 19 ale lunii, iar cei de la Gaze fac citirile la finalul lunii. De aici o diferenţă de zece zile. Nu este o facturare dublă. Consumul real este cel începând din 15 martie şi luna aprilie. Marea problemă aici o constituie facturile la întreţinere neachitate. Apoi, ei au o contorizare diferită de alte condominii din oraş, totul este la pauşal. Având centrală proprie, au beneficiat de căldură şi o bună parte din luna aprilie. Acum, costurile li se par mari. Cu părere de rău, dar nu vor avea gaze până nu plătim cele două facturi, de 9.700 şi 2.000 de lei“, a declarat administratorul asociaţiei Cămin 3, Anca Bălăşoiu.
În schimb, preşedintele asociaţiei, Mihai Stăncescu, şi el locatar, a spus: „Noi suntem de vină că nu am plătit. Mai avem şi şapte locatari care au o datorie la Petrom de 600 de milioane (lei vechi - n.r.) şi au fost daţi în judecată. În plus, cei de la Distrigaz (GDF Suez) au trimis două facturi într-un interval de timp prea scurt. Oamenii au promis că plătesc, dar să ia pensiile, ajutoarele. Altfel nu vom avea gaze o perioadă mai mare de timp“, afirmă Mihai Stăncescu, preşedintele asociaţiei.
Din păcate, un răspuns oficial din partea GDF Suez şi OMV Petrom nu am primit într-un interval de timp optim.

sursa:gazeta de sud

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages