Dificultati: Criza si reticenta producatorilor

Primul an de activitate s-a confundat si cu primul de criza economica, intrucat scoaterea la vanzare a primului sac de faina a fost in decembrie 2008, asa ca extinderea si promovarea fainurilor Slabesti Mancand s-au lovit de dificultati legate atat de contextul economic, cat si de reticenta pietei la produsele dietetice.

“Noi facem doar faina, care este de doua tipuri, pentru paine si pentru patiserie. Din ea trebuie sa se faca produsele finite, iar aici depind de partenerii mei. A fost foarte greu sa-i fac sa inteleaga despre ce este vorba si sa inchei contracte pe piata din Romania, care este foarte conservatoare”, isi aminteste Gabriela Man.

In plus, faina produsa trebuie ambalata la 1 kilogram si distribuita in magazine, dupa care urmeaza prepararea produselor de panificatie si patiserie, pentru categoria de public care nu vrea sa gaseasca pe piata doar faina pe care sa o foloseasca pentru a prepara in casa, ci si produsul finit care sa aiba drept ingredient aceste fainuri – paine, cozonac, paste fainoase.

“A fost foarte dificil sa gasesc parteneri, asa ca, in prima etapa, a trebuit sa vand online, cu sacul si am pastrat in continuare aceasta varianta pentru cei care nu au in apropiere magazine care distribuie produsele si fainurile. Astfel, am vandut si am sustinut afacerea pana cand am inceput sa incheiem contractele”.

Pentru o zona importanta precum Capitala, primul contract cu un producator care dispune de multe centre de desfacere si de posibilitatea de a folosi materia prima pentru a fabrica produse finite, l-a incheiat la inceputul anului 2010. In 2009 a mers cu un mic producator, Casa Gheorg, si lantul de cofetarii Ana Pan. Totodata, a durat un an pana au gasit un partener care impacheteaza painea la un kilogram.

Mai mult decat atat, Gabriela Man spune ca producatorul roman este inca refractar la produsele dietetice si considera ca romanii nu sunt interesati de produse hipoglucidice. Pe de alta parte, ea considera ca exista o cerere si pentru aceste produse, chiar daca nu toti consumatorii isi permit sa le cumpere, intrucat sunt mai scumpe, avand in vedere ca materiile prime sunt mai costisitoare.

“Piata noastra este inchisa, astfel ca intre client si produsul meu se interpune conservatorismul producatorului, nu al clientului final”, este de parere Gabriela Man.

Cel mai greu moment a fost ianuarie 2009, pentru ca isi facuse un plan de afaceri la sfarsitul anului 2007, iar in momentul lansarii lucrurile stateau cu totul altfel pe piata.

“Atunci a trebuit sa decidem daca inchidem afacerea si reluam totul dupa terminarea crizei sau continuam. In jurul nostru vedeam firme care dadeau faliment, asa ca scopul nostru pentru 2009 a fost sa ne mentinem pe piata".

Asadar, au terminat primul an de activitat cu un profit modic, insa a resusit sa sustina in continuare productia si cheltuielile.
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu