Bestia albă

S-a lăsat mult aşteptat dar Mitsubishi are acum un hothatch adevărat în gamă. Versiunea Ralliart este acum disponibilă şi pentru modelul Sportback.
Ralliart este numele diviziei sport a constructorului nipon. Divizia a fost închisă acum ceva vreme din cauza crizei, dar denumirea Ralliart rămâne să desemneze modelele speciale din gama Mitsubishi. Colt-ul Ralliart de 150 CP nu mai este disponibil aşa că dacă vreţi un Mitsubishi care să poarte acest nume legendar trebuie să vă orientaţi către gama Lancer.


Iar în gama Lancer, Ralliart-ul este disponibil acum în două versiuni de caroserie: sedan sau sportback. Sportback, adică hatchback în limbajul Mitsubishi. Acesta din urmă permite constructorului japonez să se alăture fabricanţilor ce oferă un hothatch de cel puţin 200 CP din clasa compactă.




Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart este o compactă cu tracţiune integrală ce oferă 240 CP dezvoltaţi de propulsorul de doi litri turbo. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu dublu ambreiaj numită TC-SST cu şase trepte. Nu există opţiune pentru cutie de viteze manuală. Cutia de viteze oferă însă posibilitatea schimbării treptelor şi manual prin intermediul levierului sau a clapetelor de aluminiu amplasate în spatele volanului. Levierul are plusul în spate, deci tragem de levier pentru a urca o treaptă şi împingem pentru a retrograda. Chiar şi în modul manual, cutia retrogradează singură atunci când încetinim şi nu acţionăm levierul sau clapeta. Dacă ne-am oprit de tot, cutia trece singură în treapta întâi. Iar dacă solicităm o treaptă pe care creierul electronic nu o consideră necesară ne vom aleg cu un avertisment sonor iar treapta nu va fi schimbată. Cutia oferă două moduri de utilizare: normal şi sport. Modul de transmisie a puterii prin sistemul de tracţiune integrală are şi el trei moduri de utilizare: tarmac, gravel şi snow (asfalt, macadam şi zăpadă).

Diferenţa dintre Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart şi versiunea sedan este în partea din spate. Caroseria Sportback are un spate tăiat şi un hayon cu un unghi foarte ascuţit. Spre deosebire de hatchbackurile de la concurenţă care au un spate rotunjit, Mitsubishi a ales această soluţie originală. Dacă ne place este o chestiune de gust. Personal consider că spatele unui Lancer Sportback are ceva dintr-o maşină a anilor '70. Eleronul folosit de versiunea Ralliart mai îndulceşte aparenţele. Oricum este clar că Lancer Sportback Ralliart este cel mai arătos Mitsubishi ce foloseşte această variantă de caroserie. Dacă este mai frumos decât Ralliart-ul sedan, va las pe voi să decideţi.


Însă este cel mai practic Ralliart. Pentru un automobil cu tracţiune integrală şi 240 CP avem acum un portbagaj decent de mare cu o deschidere extrem de amplă. În plus, bancheta poate fi rabatată asimetric extrem de uşor. Este suficient să acţionezi una din cele două clapete amplasate în portbagaj şi spătarul este imediat pliat. Există şi suficient spaţiu pe bancheta spate, deci nu este o problemă dacă ai o familie mai numeroasă.



În faţă nu există nici o diferenţă faţă de un Ralliart sedan. Aceeaşi grilă cromată cu emblema Ralliart discret amplasată, aceeaşi capotă decupată ce adaugă un plus de agresivitate aspectului şi aceleaşi jante negre de 18 inch pentru un look complet. În spate avem o evacuare dublă.

Per total, Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart este un automobil extrem de arătos, mai ales în culoare de lansare: alb.


Interior


Interiorul este partea mai puţin personalizată a modelului Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart. Spre deosebire de alte hothatchuri, nu s-a pus aşa de mult accent pe latura sportivă şi personalizarea specifică a interiorului. Nu avem inserţii de fibră de carbon dar avem un interior corect finisat. În varianta de top, tapiţeria este din piele. Avem sistem audio performant marca Rockford Fosgate cu display multifuncţional şi subwoofer imens în portbagaj. Sistemul oferă şi navigaţie cu hărţi pentru România şi un harddisk pe care se poate stoca muzica preferată. Volanul are o formă aparte şi este diferit de cel folosit de modelele Lancer normale. În rest, comenzile sunt simple şi bine amplasate fără sisteme întortocheate.





Dinamic, Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart este o maşină cu personalitate duală. Poate fi condusă extrem de uşor în regim normal graţie şi cutiei de viteze cu dublu ambreiaj. În oraş, schimbă treptele aproape imperceptibil deşi câteodată parcă nu se hotăreşte ce treaptă să aleagă, mai ales la viteze mici. Însă te trezeşti rulând în treapta a şasea atunci când rulezi normal, cutia având grijă şi de consumul de carburant atunci când programul normal este selectat. Chiar şi aşa, consumul urban înregistrat de noi a variat între 12 şi 15 l/100 km în funcţie de cât de aglomerat traficul. La drum întins consumul a scăzut până înjur de 10 l/100 km. Trebuie menţionat că maşina de test avea aproximativ 3.000 km la bord.

Dacă schimbăm registrul şi alegem programul sport, lucrurile se schimbă radical. Treptele sunt schimbate sus, fiecare treaptă de viteză este menţinută cât mai mult în ture iar motorul este exploatat pentru putere maximă . Sunetul devine ascuţit şi faţă de sedan parcă este puţin mai neplăcut. Comportamentul dinamic este subvirator la limită şi aici se simte cel mai tare diferenţa faţă de modelul Lancer Evolution. Lui Ralliart îi lipsesc sistemele de control specifice lui Evolution cum ar fi AYC (Active Yaw Control). Însă, chiar şi aşa. Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart este o experienţă extrem de plăcută.

Costuti


Există două variante de echipare pentru Mitsubishi Lancer Sportback Ralliart . Varianta normală de echipare costă 26.040 euro (TVA inclus) iar varianta de top Ralliart GS costă 30.208 euro (TVA inclus).

Există şi ofertă specială pentru achiziţionarea cu trei tichete REMAT caz în care preţurile devin 23.440 euro şi respectiv 27.608 euro

by promotor.ro 
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu