Elementele unui proiect de marketing - Amenintari si oportunitati.

Acest capitol este o anexa la “conjunctura pietei” si se va axa pe implicatiile pozitive si negative ale pietei.

• Care fluctuatii ale pietei va sunt defavorabile?
• Ce tendinte ale concurentei va sunt defavorabile?
• Produsele pe care le comercializati vor rezista pe piata actuala?
• Ce fluctuatii ale pietei va sunt favorabile?
• Ce tendinte ale concurentei va sunt favorabile?
• Datele demografice ale pietei va sunt favorabile sau defavorabile?

Datele privind fluctuatiile pietei le puteti gasi in periodicele economice locale si nationale, care publica frecvent statistici si rapoarte generale ; pe plan local puteti contacta reporterii, camerele de comert locale si asociatiile de producatori. Contactati asociatiile profesionale si cititi ziarele economice.

Iata un exemplu pentru sectiunea “amenintari si oportunitati” la Summers si Asociatii.

Amenintari:
In anul urmator societatea noastra se va confrunta cu urmatoarele probleme:

1. Sistemul nostru computerizat necesita o actualizare cu ultimele versiuni ale programelor de contabilitate. O aducere la zi a intregii aparaturi ar costa prea mult si va trebui sa lucram cu cele existente pentru o perioada de inca 10 luni, ceea ce ne va dezavantaja in serviciile oferite anumitor clienti.

2. Prognoza pe termen scurt pentru doi dintre clientii nostri este defavorabila; va trebui sa ii inlocuim pana la sfarsitul anului.

3. Acme Bookkeeping, concurentul nostru principal, a angajat unul dintre fosti nostri colaboratori. Trebuie sa presupunem ca au deja lista clientilor nostri pe care i-au contactat si le-au facut deja propuneri de preluare in baza dezvoltarii si capacitatii lor.

4. Zona de sud a orasului a depasit – o ca nivel de dezvoltare pe cea din nord. Va trebui luata in calcul deschiderea unui birou in sud sau apelarea la servicii de curierat ori sistemul de comunicare electronica pentru a ne creste competitivitatea.

Oportunitati:

1. Morrisey’s Inc., clientul nostru fidel,a achizitionat trei restaurante mari in districtul vecin si si-a exprimat dorinta sa preluam noi evidentele contabile, ceea ce ne va duce la angajarea a cel putin unui nou angajat, chiar doi.

2. Modificarile legislatiei privind taxele si impozitele au dus ca societatile mici sa nu isi mai poata tine evidentele contabile singure sau apeland la o singua persoana prestatoare de asemenea servicii, astfel ca asteptam sa primim mai multe cereri.

3. Am fost invitati sa participam la cateva colocvii de specialitate si la un forum al micilor intreprinzatori, sa sustinem un curs seral la universitate despre infiintarea si lansarea afacerilor mici si un rol la Clubul Intreprinzatorilor Curajosi. Toate acestea ne vor fi suficiente ca promovare promotionala si ne vor aduce noi cereri si oportunitati. Economia locala e in plina dezvoltare si credem ca o evolutie asemanatoare o va avea si grupul nostru tinta pe anul urmator.
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu