Ce este un plan de marketing si de ce este atat de important pentru succesul unei afaceri

Firmele de succes incep intotodeauna cu o strategie de piata. Marile companii au planuri de sute de pagini, dar societatile de mici dimensiuni se descurca si cu doar cateva file. Puneti proiectul intr-o mapa si consultati-l trimestrial sau mai bine lunar. Faceti o anexa pentru rapoartele lunare asupra vanzarilor/productie; va vor permite sa urmariti realizarile odata cu punerea in practica a proiectului.

Proiectul trebuie sa acopere un an. Pentru firmele mici, aceasta este metodologia optima. Lucrurile se schimba, oamenii pleaca, pietele se dezvolta, clientii vin si pleaca. In timp, sugeram crearea unei sectiuni care sa se adreseze viitorului de durata medie-de la doi la trei ani,dar cea mai mare parte se va axa pe anul urmator.

Acordati-va cateva luni pentru elaborare, chiar daca va fi de doar cateva pagini. Punerea lui in aplicare este adevarata “proba de ridicare a greutatilor” in marketing. Executarea planului isi are provocarile ei, luarea deciziilor (ce trebuie si ce nu trebuie facut) fiind cea mai mare dintre ele. Majoritatea planurilor se bucura de succes inca din primul an de aplicare sau de la inceputul anului fiscal. Cine trebuie sa il vada? Toti angajatii firmei. De obicei, companiile practica tactica strictului secret din doua motive, dupa caz: fie sunt prea simpliste si conducerea ar fi pusa intr-o lumina defavorabila daca s-ar afla, fie sunt solide si incarcate cu informatii...extrem de valoroase pentru concurenta.

Nu puteti realiza un proiect de marketing de unul singur. Indiferent de dimensiunile firmei, aveti nevoie de feedback din toate departamentele: finante, productie, personal administrativ, aprovizionari, etc.-pe langa cei direct implicati in elaborarea lui. Oamenii-cheie din firma va pot furniza informatii utile despre ce este realizabil si cum ati putea sa atingeti scopurile propuse, putand sa va ofere idei despre oportunitati de piata potentiale si inca neexploatate, dand o noua dimensiune proiectului vostru. Daca insa administratia cade in sarcina unui singur om, va trebui sa va transpuneti in pielea si mintea personajelor enumerate mai sus-cel putin sedintele administrative vor fi scurte!

Care este relatia dintre planul de marketing si planul de afaceri sau viziunea ? Planul de afaceri va expliciteaza afacerea-ce faceti si ce nu faceti, care va sunt telurile finale. Cuprinde mai mult decat un planul de marketing si anume: discutii despre locatii, personal angajat, finante, aliante strategice, etc. Cuprinde “viziunea”, cuvintele care silabisesc in limbaj entuziast scopurile companiei. Planul de afaceri este Constitutia Statelor Unite: daca vreti sa faceti ceva in afara lui, ori nu-l mai faceti ori modificati planul. Planul de afaceri este mediul de dezvoltare pentru cel de marketing. Cele doua documente trebuie sa fie consecvente.
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu