RCS&RDS cumpără UPC - Stirile pe blog

Stirile pe blog

Vorbe.Fapte

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

miercuri, 2 martie 2011

RCS&RDS cumpără UPC


Cel mai mare fur­nizor de te­le­vi­ziune și in­ternet fix din România, RCS&RDS, este foarte aproape să cum­pere UPC, prin­ci­palul său rival. In­tenția ope­ra­torului nu a fost încă ofi­cia­li­zată, însă are toate șan­sele să se con­cre­ti­zeze într-un timp de­stul de scurt.
Cătălin To­lontan scrie pe blogul său că oră­de­anul Zoltan Tes­zari, cel care deține RCS&RDS, ne­go­ciază în aceste zile, în străinătate, pre­luarea de către com­pania româ­neasă a ope­ra­torului UPC, pa­tronat de ame­ri­canul John Ma­lone.
Mai mult decât atât, Ziarul Fi­nan­ciar susține că Tes­zari ar fi în plin proces de se­lecție a băncii care va fi­nanța tran­zacția. Se pare că oră­de­anul a avut mai multe dis­cuții, încă de la sfârșitul anului trecut, cu Goldman Sachs, Morgan St­anley și Credit Suisse.
Tran­zacția s-ar ri­dica la apro­xi­mativ 300 de mi­lioane de do­lari, un preț foarte bun, în con­dițiile în care UPC, re­pre­zentat de Rot­schild, a cerut în primă fază 700 de mi­lioane de do­lari. În plus, UPC a cumpărat ope­ra­torul As­tral în anul 2004 cu apro­xi­mativ 400 de mi­lioane de do­lari.
Fi­na­li­zarea acestei tran­zacții ar naște un gi­gant pe piața de profil din România. Deși în acest mo­ment nu există sta­ti­stici ac­tua­li­zate, ZF esti­mează că noul RDS&RCS ar deține mult peste 50% din piață, adică 4 mi­lioane de cli­enți pe partea de TV, 1,4 mi­lioane pe partea de in­ternet fix și un­deva spre 2 mi­lioane pe partea de te­le­fonie fixă. În plus, ar crește au­tomat și numărul abo­naților de te­le­vi­ziune prin satelit și te­le­fonie mo­bilă. În aceste con­diții, cifra de afa­ceri a com­pa­niei s-ar apropia de 1 mi­liard de euro pe an.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages