Parcarea subterană de sub platoul Teatrului Naţional “Marin Sorescu” va avea 400 de locuri, în loc de 1.000, cât erau prevăzute iniţial. Edilii craioveni susţin că au mai tăiat din zerouri pentru a face loc şi unei linii de troleibuz. Prin compensare, parcarea va fi dotată cu surse electrice pentru alimentarea maşinilor ecologice.

Cei doi viceprimari ai Craiovei se pregătesc să înceapă lucrările la parcarea subterană de sub platoul teatrului, însă fiecare vine cu date lui. În urmă cu două săptămâni, în timpul cât a suplinit lipsa lui Mărinică Dincă, viceprimarul Teodor Sas a descris lucrurile astfel încât erau în avantajul net al craiovenilor. În viziunea lui, parcarea ar urma să aibă 1.000 de locuri, iar şoferii pot să ocupe câte locuri doresc, în orice oră din zi sau din noapte, fără să plătească nimic. Întors ieri la butoane, Dincă a amintit din nou despre parcare, însă în alţi termeni. “O să vă dezvălui ceva din tema de proiectare a parcării subterane. În primul rând, va avea 400 de locuri pe două etaje, iar în al doilea, parcarea în incintă nu va fi gratuită. Lucrarea se realizează cu fonduri europene, deci trebuie să se plătească bilet, însă preţul va fi suportabil ca să fie folosită de toţi”, a declarat Dincă.

Troleibuz pe linia Gară-Romaneşti

Întrebat cum s-a ajuns să aibă 400 de locuri, în loc de 1.000, cât anunţase iniţial, în urmă cu un an, chiar primarul Antonie Solomon, acesta fiind cel care a găsit, de fapt, locaţia, Dincă a spus că s-a micşorat parcarea ca să mai rămână bani şi pentru o altă lucrare. “Făcându-se din fonduri europene, trebuie să le repartizăm în aşa fel încât să facem cât mai multe lucrări. La rectificarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, care s-a făcut cu o lună în urmă, ni s-a dat posibilitatea să mai venim cu un proiect şi, pe lângă parcarea subterană, am făcut loc şi unei linii de troleibuz”, a mai spus Mărnică Dincă. Potrivit acestuia, linia de troleibuz ar urma să fie introdusă pe traseul Gară-Romanescu, unul dintre cele mai circulate din oraş. După calculele RAT Craiova, ar fi nevoie de 10 troleibuze pentru a acoperi această linie la o frecvenţă de patru minute între vehicule.

S-a renunţat la 600 de locuri de parcare

Lăsând la o parte avantajele pe care le aduce troleibuzul, Dincă susţine că o parcare cu 1.000 de locuri nici nu se impune pentru centrul Craiovei. Ba chiar, după spusele acestuia, ar exista riscul să rămână neocupată şi, în felul acesta, bani ar fi îngropaţi aiurea. “S-au făcut nişte studii acolo care arată că nu sunt parcate mai mult de 300-360 de maşini pe zi în acea zonă. Chiar şi cu cele care sunt parcate neregulamentar şi tot nu se ajunge la 1.000 de maşini. Ca atare, am tras concluzia că nu este eficient să facem o lucrare de o aşa anvergură”, a mai spus Dincă. Reducerea schemei ar însemna şi un timp mai scurt de realizare, pe care autorităţile vor să-l speculeze dat fiind faptul că, pentru o perioadă, şantierul din faţa teatrului se va suprapune cu lucrările care se fac acum pe Calea Bucureşti, la ridicarea pasajului suprateran de la kilometrul zero.

Surse de alimentare pentru maşinile electrice

În schimb, parcarea de sub platoul teatrului va avea o noutate. Viceprimarul Mărinică Dincă a anunţat, tot ieri, că, deşi s-a decis să se meargă pe varianta cu locuri mai puţine, totuşi parcarea va sta peste aşteptări la capitolul dotări. Principala noutate este că acolo vor fi instalate şi prize pentru alimentarea autoturismelor care funcţionează cu carburanţi alternativi. “Noutatea este că parcarea va fi prevăzută şi cu prize pentru încărcarea autoturismelor electrice sau hibrid. Ne-am gândit că e bine să cerem în tema de proiectare şi acest lucru, ca să fim asiguraţi pentru anii care vor veni”, a mai spus Dincă. Pe lângă taxa de parcare specială pe care o vor plăti pentru staţionarea în subteran, proprietarii acestor tipuri de maşini vor suporta din buzunar, ca la orice staţie de alimentare, şi plinul de energie. Autorităţile recunosc că, deocamdată, în Craiova nu există astfel de maşini.

O parcare de 20 milioane de euro

Parcarea subterană a fost evaluată, ultima dată, la 20 de milioane de euro. Potrivit edililor, nu doar autorităţile îşi vor lua o grijă de pe umeri odată cu asigurarea acestor fonduri din bugetul UE, dar şi craiovenii o vor duce mult mai bine. Pentru aceştia, avantajul va fi că îşi vor parca maşinile la oricare dintre cele trei nivele ale parcării fără să plătească nici un ban. Potrivit viceprimarului Teodor Sas, datorită faptului că nu investeşte nici un leu public în realizarea lucrării, municipalitatea nu va percepe nici o taxă de staţionare pentru parcarea subterană de sub platoul teatrului. “Singura taxă pe care trebuie să o plătească este taxa de parcare anuală stabilită de consilieri”, a precizat acesta. Un alt amănunt care încântă de pe-acum autorităţile e şi acela că Aleea Personalităţilor nu va fi afectată de lucrări, acestea derulându-se în subteran.

Sursa: www.cvlpress.ro