Băsescu descoperă soluţia "toxică": UDMR - Stirile pe blog

Stirile pe blog

Vorbe.Fapte

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

joi, 30 iunie 2011

Băsescu descoperă soluţia "toxică": UDMR

După soluţia "imorală", Băsescu descoperă soluţia "toxică": UDMR. "Şantajul că vom crea instabilitate politică poate avea limite"

Preşedintele Traian Băsescu a participat miercuri, de la ora 20.45, la emisiunea "Naşul", de la postul 10 TV. Iată cele mai importante declaraţii ale preşedintelui:

Despre declaraţiile făcute la adresa Regelui Mihai

• Nici ca şef de stat, nici în calitate de comandant de navă, nu-ţi abandonezi echipajul. Nu retractez. Mai multe AICI: Băsescu NU retractează declaraţiile despre Rege: "Nu am ce să retractez. Fiecare şef de stat are naţiunea lui, pe care n-o lasă singură, rămâne cu ea"

Despre PDL

• Politicianul din PDL care m-a dezamăgit cel mai mult e Cezar Preda.

Despre USL

• În loc să vină cu un lucru serios, ei au venit să spună să facem alegeri anticipate şi să avem guvern de tehnocraţi. Măi, băiatule, dar nu vrei să guvernezi că tot eşti deştept.

Despre miniştrii

• Dacă nu vă zic Elena Udrea, n-o să mă credeţi. Mai multe AICI: Topul prezidenţial al miniştrilor: Udrea, Boagiu, Predoiu şi Funeriu

Despre viitorul preşedinte al României

• Eu cred că preşedintele României va fi un om care nu este acum în prima linie. La cine se gândeşte Băsescu? Vezi AICI

Despre reorganizarea administrativă şi revizuirea Constituţiei

• Organizaţiile teritoriale au pus presiune pe UDMR. Liderii UDMR înţeleg.

• Iar se va umfla lumea. Nu consider că e corect ca un partener care reprezintă o minoritate să blocheze evoluţia pozitivă a majorităţii din interese etnice. Şi minoritatea maghiară e tot parte a acestei ţări. Când afectează interesele majorităţii devine toxic. Şantajul că vom crea instabilitate politică poate avea limite. Limita se numeşte afectarea intereselor majorităţii. Am luat în piept lovitura deciziilor UDMR. Nu este corect ca de la interesele unei minorităţi să sufere majoritatea.

• Trei obiective mai avem: o nouă a lege a sănătăţii, reorganizarea şi revizuirea Constituţiei. Dacă nu va fi Constituţia, nu am cum să trec la suprapunerea mandatelor, rămâne pe umerii mei până în 2014. Vreţi să scăpaţi de mine, daţi Constituţia, dar aşa cum au vrut românii.

• Dacă ei revizuiesc Constituţia, renunţ la cât e nevoie numai să se suprapună mandatele.

• Şi acum cu reorganizarea spun "stai dom`ne, stai frate, să facem alegerile!".

• Aş face o precizare, este un decalaj care m-a făcut să susţin revenirea la mandatul de patru ani al preşedintelui, nu că e bine pentru mine, e bine pentru ţară.

• Tot noi am trăit şi realitatea caietelor de sarcini foarte largi. Ne-am trezit cu firme care nu au avut potenţial să facă lucrarea. Eu nu mă sfiesc să discut şi despre birocraţia UE. Noi am modificat din 2005 până acum de patru ori legea achiziţiilor, de fiecare dată la cererea Comisiei Europene. Ne-am întâlnit două birocraţii, cea a UE şi cea a României, cea a UE mai competentă decât a noastră, şi a ieşit o bâlbâială continuă. De fiecare dată s-a spus "asta e forma bună, daţi-i drumul".

• Banii se pierd doar când e fraudă. Comisia Europeană a constatat doar iregularităţi. Au dat o întrerupere de plăţi în care au cerut guvernului să facă o verificare a tuturor contractelor. Marea problemă este că la CJ fiecare a făcut caietul de sarcini cum l-a dus capul şi mai complicat ca să dirijeze, se pare, cum se duc banii.

• Ia spuneţi-mi din regiunile astea unde să câştige PDL-ul? Când tu ai o alianţă de peste 50% în toate sondajele, cum să vii să spui că se face pentru un partid de 23%?

• Aceste regiuni de dezvoltare nu pot fi organzate ca persoană juridică responsabilă pe un proiect.

• Deşi s-au făcut investiţii, ele s-au făcut în comune. N-ai niciun proiect regional care să străbată două, trei, patru judeţe. Cu ce aduci traficul în autostradă că drumurile judeţene nu au intrat în atenţia preşedinţilor din consiliile judeţene Fiecare vrea banii pentru primarul şi din comuna lui. Lipsa unei organizări administrative de alt tip decât cea din 1968 face ca România să utilizeze banii prost, nu numai încet, ci prost.

• Mă aşteptam să fie oarecari probleme la Ministerul dezvoltării. Acolo s-a depăşit sută la sută nivelul investiţiilor.

Despre justiţie şi criza economică


• Dacă ne uităm la averile politicienilor, să ne uităm şi la averile judecătorilor.

• Pentru mine dezamăgirea a fost totală, îmi pusesem încrederea în noul CSM. Doi judecători din ăştia tineri au venit ei cu mânuţa lor au dat scris la Curtea Constituţională să nu se scoată asta cu caracterul licit.

• Justiţia a făcut mai mult rău României decât politicienii sau cei care cerşesc pe la Roma.

• Nu s-a făcut o curăţare a justiţiei în România. Au rămas mulţi judecători care nu au nicio legătură cu democraţia.

• Nu s-ar face Elveţia din România, dar s-ar elimina furtul şi averile ilicite.

• I-am rugat aproape să modificăm prevederea din Constituţie că se prezumă caracterul licit al averii. Din păcate şi justiţia, prin CSM, a intervenit la Curtea Constituţională şi a cerut să fie radiată această parte. De ce să nu avem o legislaţie limpede, averile ilicite să fie confiscate? Avem şi o decizie a Consiliului JAI. Această decizie nu se limitează la averea pe care o ai. Dacă ai transferat-o, se duce după averea pe care ai transferat-o după ce a început ancheta. Când eşti condamnat pentru o faptă de evaziune, ancheta se extinde pe toată averea. Se cere ca în legislaţie să avem şi proba inversă. Nu se poate să avem lupta împotriva fraudei cu mănuşi. Noi ne blocăm în revizuirea Constituţiei.


• Mie mi-au scăzut sumele din total avere pentru că 6 luni am dat la fondul de solidaritate.

• Când s-a tăiat nu putem să ne împrumutăm. Acum putem.

• De anul acesta trebuia să plătim înapoi. Şi azi avem bani să plătim.

• Şi dacă ne uitam la sondaje şi nu reduceam salariile, anul ăsta ce făceam? Le spuneam că nu avem bani să le dăm pensiile şi salariile. Am fi avut anul acesta soluţii să ne împrumutăm mai mult. Când ne-am proptit în televiziuni? Putea să dea televiziunea lui Vîntu, a lui Ghiţă să dea din gură.

• Am vrut să vă arăt cât contează o lipsă de fermitate a celor care conduc la un moment dat. Sunt momente în care politicienii trebuie să-şi asume lucruri grele. După război, criza economică e al doilea caz de dificultate pentru o naţiune.

• Coaliţia trebuia să decidă reducerea temporară a pensiilor. Au trădat toţi.

• N-o să uit niciodată pensionarii militari la Iaşi fluierând că le-au scăzut pensiile, în realitate le-au crescut. Imaginea mea este manipularea ca la Revoluţie cu teroriştii.

• Sunt ţări mari în dificultate. Spania a aplicat măsuri similare cu noi anul trecut, dar anul acesta. Noi am făcut-o mai brutal. Noi am avut un mare rateu anul trecut şi s-au supărat pensionarii pe mine atunci. N-ar fi trebuit să mărim TVA. Dacă un pensionar îşi face socoteala, TVA şi inflaţia le-a luat mai mult decât dacă tăiam 10% din pensii.

• Şi Grecia ne-a afectat indirect. Regiunea toată e contaminată, are o ţară în dificultate.

• Suntem într-o capcană toţi. Privim Grecia ca pacientul numărul 1. Sunt pacienţi mai grav bolnavi.

• Marea problemă pe care trebuie să o luăm în considerare e că nu putem trăi banii care o să-i câştigăm în viitor. Trebuie să trăim din banii pe care-i producem. Trebuie să spunem că România are o şansă uriaşă. Încă nu am ajuns ca vechile state membre la datorii de 60%, 100% din PIB.

• Toată povestea pleacă de la trăitul din banii din viitor. Nu numai Grecia a fost în această situaţie. Germania stă bine şi nu va sta rău niciodată.

• Discutând de Schengen, s-a dovedit că nu a fost suficientă respectarea de către România a Tratatului. Mai e o ţară, Olanda, cu un guvern care e susţinut de un partid antiextindere. Olanda a devenit vârful de lance al adăugării de condiţii la condiţiile de acces. Vom depăşi această chestiune.

• Nu vreau să lăsăm loc la speculaţii. N-am stabilit niciun parteneriat cu vasele. Avem un parteneriat politic cu Grecia şi un parteneriat economic. Avem capital grecesc destul de mult.



Despre echipa naţională şi meciul lui Bute

• Deşi am susţinut ca meciul lui Bute să se organizeze aici, nu cred că mă duc. Nu mă mai duc pe nicio arenă sportivă de câţiva ani.

• Îmi pare rău că a plecat Răzvan Lucescu. Aveam încredere în copilul ăsta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages