Pregatiti-va pentru vara cu o afacere profitabila - SOLARUL - Stirile pe blog

Stirile pe blog

Vorbe.Fapte

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

marți, 4 mai 2010

Pregatiti-va pentru vara cu o afacere profitabila - SOLARUL

Idei de afaceri pe timp de vara

In ziua de azi, toata lumea stie ce este un solar, dar acum 10 de ani, nu era prea cunoscut termenul in tara noastra. Un solar este un salon unde o data sau de doua ori pe saptamana te duci sa te bronzezi la lumina artificiala, pentru a-ti pastra o culoare placuta a pielii.

Unul dintre primele asemenea saloane din Bucuresti a fost deschis de un om de afaceri venit din Germania, tara in care aceste solarii au o traditie de peste 25 de ani.
Idei de afaceri: Succesul afacerii l-a facut pe un german sa se mute in Bucuresti
Un inginer german, venit in 1990 sa lucreze in Romania in cadrul unor proiecte industriale, s-a acomodat foarte repede cu oamenii din tara noastra si, dupa cativa ani, s-a gandit chiar sa demareze aici o mica afacere. Un solar.

"Ma saturasem sa lucrez pentru altii, la proiectarea de uzine electrice, astfel ca in 1997 m-am gandit ca folosesc electricitatea intr-o afacere proprie", spune Erwin Semturis, managerul solar-ului Sem'S Sunnyland din Piata Floreasca, Bucuresti. El s-a bazat si pe faptul ca in orasul lui natal, Uberhausen, un oras de marimea Brasovului, existau peste 60 de saloane de acest gen, primele facandu-si aparitia in urma cu 25 de ani.

Prietenii si cunoscutii i-au spus ca-si arunca banii pe fereastra. Dar, dupa sapte ani petrecuti in Romania, inginerul german stia ca exista multi oameni, mai ales din randul tinerilor, dispusi sa frecventeze un solarium pentru a-si mentine o culoare frumoasa a pielii, indiferent de anotimp. A studiat piata cca un an, dupa care, convins ca afacerea va avea un succes suficient de mare, s-a decis sa se mute in Romania cu intreaga familie (sotia si baiatul).
Idei de afaceri: In aceasta afacere,  amplasamentul este esential
Erwin Semturis a intentionat de la bun inceput sa-i atraga pe angajatii ambasadelor straine, pe alti straini care locuiesc temporar in Romania, precum si pe romanii din mediile artistice si de afaceri pentru care frumusetea este o preocupare zilnica. Pentru acest lucru era nevoie ca salonul sa se afle intr-o zona rezidentiala sau cel putin intr-un loc central, la care sa se poata ajunge foarte usor. P

rimul sediu gasit, cu o suprafata de 50 mp, complet renovat si cu o chirie convenabila, era situat pe B-dul Titulescu, deci nu chiar in zona centrala, dar la o intersectie foarte circulata.
Dar, din cauza ca acest prim sediu avea o suprafata destul de mica, Erwin a decis sa inchirieze un alt spatiu langa Piata Floreasca, mult mai central si cu o suprafata de trei ori mai mare, unde a amplasat sapte aparate de bronzare. I-a mai ramas suficient loc si pentru un birou-receptie, precum si pentru un mic salon cu mese cu scaune pentru clienti. Avand suficiente aparate si un spatiu de relaxare, solarul putea primi un numar mare de clienti, la orice ora a zilei, renuntandu-se astfel la sistemul programarilor, care era prea rigid pentru un program foarte incarcat si schimbator, caracteristic tipului de clienti vizati.
Idei de afaceri: Modul de functionare si dotarile unui solar
Un solar este dotat cu doua sau mai multe aparate de bronzat in care clientii se aseaza intinsi, in pozitie orizontala. Accesul se face printr-o usa rabatabila plasata de-a lungul aparatului, al carei interior este prevazut, in partea superioara, cu reflectoare speciale pentru obtinerea efectului de bronzare a pielii. Aparatul se poate manevra foarte usor de catre clienti, fara ajutorul personalului, dupa ce in prealabil au primit cateva instructiuni simple.

"Practic, este ca si cum ai intra intr-un autoturism cu usi rabatabile si cu scaunul asezat in pozitie orizontala", explica managerul de la Sem'S Sunnyland. Dupa ce usa de acces se inchide, clientul are acces la mai multe butoane prin care comanda aprinderea  si stingerea reflectoarelor, cuplarea aerului conditionat sau a difuzoarelor cu muzica. O cura de bronzare are o durata variabila (in medie 10 minute), in functie de intensitatea culorii dorite si a frecventei celorlalte cure din timpul lunii.
Solarul Sem'S Sunnyland este echipat cu sapte aparate de bronzat germa ne ultramoderne, majoritatea marca Dr. Müller, cu un pret mediu de 30.000 DM fiecare (la data investitiei).

Avantajul acestor echipamente consta in faptul ca producatorul german ofera garantie si service indiferent de tara in care sunt exploatate. Erwin Semturis poate oferi celor interesati informatiile necesare despre producatorii de utilaje germani, iar la cerere pot intermedia un astfel de import.

Dezavantajul este ca fabricile germane cer plata pe loc in cazul tarilor din estul Europei, oferte de leasing existand doar in cazul intreprinzatorilor din tarile occidentale. O solutie avantajoasa pentru un posibil investitor in aceasta afacere ar fi cumpararea de echipamente la mana a doua, la un pret cu cel putin 50% mai mic.
Idei de afaceri: In solar nu se fac tratamente medicale
Actele necesare pentru deschiderea unui solar sunt aceleasi ca pentru o frizerie sau un salon cosmetic, nefiind necesare aprobari speciale (un solar se ocupa doar de aspectele estetice, nu si de cele medicale, iar lumina artificiala folosita pentru bronzare nu este daunatoare organismului).

In general, trebuie asigurate toate conditiile igienice si sanitare esentiale, adica toaleta cu apa curenta, calda si rece, cabine pentru schimbarea hainelor, fotolii, scaune si mese pentru sala de asteptare. Daca se servesc bauturi clientilor, este necesara amenajarea unui mic bar standard. Mai trebuie asigurata si o sursa de curent electric puternica, intrucat un singur aparat de bronzat consuma in medie 10KWh.
Pentru obtinerea tuturor autorizatiilor necesare infiintarii firmei, Erwin Semturis a trebuit sa astepte trei luni. Daca ar fi fost in Germania, el s-ar fi dus la un singur ghiseu, ar fi platit o taxa, ar fi completat un formular si a doua zi ar fi putut sa inceapa treaba. In afara de chiria lunara, variabila in functie de zona, investitia in solar s-a ridicat la cca 100.000 DM (in 1997), cheltuielile principale constand in achizitionarea masinilor de bronzat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages