
Tocmai ieri BMW a anunţat că a terminat producţia lui BMW M5 E60 şi astăzi tunerul de casă Alpina anunţă noul Alpina B5 Bi-Turbo, un model care se poate compara în performanţe cu fostul vârf de gamă al generaţiei E60. Diferenţa majoră este că B5 vine cu un propulsor V8 specific Alpina şi preluat de la B7, în timp ce precedentul M5 avea un V10. Dar ambele modele dezvoltă 507 CP şi ating 100 km/h în acelaşi timp 4,7 secunde. Datorită tehnologiei Bi-Turbo B5 stă mai bine la capitolul cuplu, dezvoltând 700 Nm.
De asemenea, ţinuta de drum este mai cursivă, B5 Bi-Turbo livrându-şi puterea prin excelenta transmisie ZF cu 8 rapoarte. În plus, datorită multitudinilor treptelor şi a cuplului uriaş chiar la turaţii foarte mici, noul B5 este capabil de a atinge un consum mediu de 10,8 litri la 100 km/h, adică o valoare comparabilă cu a lui 550i, model care are 100 CP mai puţini. Probabil trebuie să rulezi cu soacra care are rău de maşină în dreapta ca să îl atingi, dar sună bine să spui că a ta consum în jur de 10, deşi ai 500 CP.

Deşi este un model foarte sportiv, Alpina nu a vrut să sacrifice confortul din reţetă şi suspensia împacă foarte bine ţinuta fermă cu asigurarea unei călătorii cât mai line pentru ocupanţi . Asta chiar în condiţiile în care B5 rulează pe jante de 20 inch Alpina Classic, încălţate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport. În situaţiile în care limuzina trebuie să îmbrăţişeze şoseaua, prin trecerea din modul Confort, la cel Sport sau Sport+ sistemul Variable Damper Control întăreşte amortizoarele cât este nevoie pentru a nu dezamăgi la limită.
Designul este tipic Alpina cu acel spoiler foarte evazat în mijlocul căruia tronează logo-ul tunerului de casă BMW, cele patru evacuări şi eleronul ascuţit. Dar spre deosebire de generaţia precedentă, acest model este mult mai elegant. În interior, intervenţiile sunt la fel în nota obişnuită Alpina, pielea LAVALINA cusută manual şi lemnul de mirt făcând casă bună. Un detaliu de efect este reprezentat de ceasurile cu LED-uri care aduc o notă high-tech, neregăsită la Seria 5 standard.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu