Noul şi maturul X3

BMW X3 nu mai este cel mai mic membru al familiei X şi prin urmare noua generaţie se prezintă mult maturizată.

Când vezi noul BMW X3 este ca şi cum ai revedea un prieten din adolescenţă care acum a devenit bărbat. Este acelaşi pe care îl ştiai, îl vei recunoaşte oricând în mulţime, dar se vede că trăsăturile i s-au schimbat şi acum este mult mai matur. Motivul pentru care BMW X3 trebuia să evolueze este că acum BMW X1 reprezintă mezinul gamei şi dacă ar fi rămas în limitele gamei precedente s-ar fi canibalizat destul de serios. În plus acest model nu prea mai are aerul uşor feminin al precedentului, ci se apropie mai degrabă de gabaritului X5-ului original.


Concret, noul X3 F25 nu mai este cel mai mic din segmentul său, ci creşte cu 8 centimetri ajungând la o lungime totală de 4,65 m, depăşind astfel concurenţa reprezentată de Audi Q5, Volvo XC60 sau Mercedes GLK. Ca segmentarea să fie clară în gama X, noul BMW X3 este mai lung cu 20 cm decât BMW X1 şi mai scurt cu aceeaşi valoare decât X5. În înălţime X3 F25 a crescut cu 14 mm, măsurând 1,675 m, şi prima impresie că noul BMW X3 este şi mai lat, este confirmată de faptul că a crescut cu 2,7 cm valoarea absolută fiind de 1,88 metri.



Pulpit rock


Procesul de maturizare a lui BMW X3 nu s-a manifestat dor prin creştere în dimensiuni, ci şi prin căpătarea unor trăsături în ton cu statutul de frate mijlociu. Astfel se regăsesc detalii atât de la X1, cât şi de la X5, combinate însă cu zestrea genetică a precedentei generaţii. Per total această evoluţie se încadrează perfect în noua imagine BMW şi va fi pe placul celor care se dau în vânt după limbajul curent BMW, dar nu va converti adepţi din tagma celor indiferenţi.

În interior, la fel, vorbim de un mix tipic BMW în care forma deserveşte funcţia şi ergonomia este pe primul loc. Este clar o schimbare radicală de la precedentul şi de exemplu planşa de bord, pare într-un mod foarte subtil calea de mijloc între X1 şi X5, designerii înglobând elemente de la ambele versiuni. Se înregistrează şi un câştig al spaţiului interior, creşterea ampatamentului reflectându-se într-un spaţiu mai bun pentru pasageri, iar cea a lungimii are ca efect un portbagaj mai încăpător cu 70 litri, ce totalizează 550 litri.



Pulpit rock


În materie de tehnologii, acest BMW vine cu o suspensie complet nouă cu braţ dublul pe faţă şi multi-link pe spate. Împreună cu sistemul Electronic Damping Control, care dictează nivelul de fermitate, aceasta se adaptează mult mai bine la condiţiile de drum şi la solicitările şoferului. Sistemul xDrive ajuns la cea de-a treia generaţie este de asemenea optimizat şi conlucrează cu Dynamic Stability Control, prin intermediul Integrated Chassis Management, rezultând în reacţii mai prompte în funcţie de schimbările de aderenţă şi de mase. Tot în spiritul unui comportament cât se poate de sigur pe viraje BMW a montat pe X3 şi cel mai nou sistem al său Performance Control. Acesta frânează roata de pe interior şi transmite mai multă putere la cea pe exterior, comportându-se ca un diferenţial, pentru un răspuns cât mai neutru pe viraje.

În momentul lansării clienţii au de ales doar între două motorizări xDrive20d şi xDrive35i. Specificaţiile le vedeţi afişate mai jos. Pentru americani va fi disponibil şi versiune xDrive28i, dar nu o vom aborda. Ambele motorizări sunt disponibile cu noua cutie automată ZF cu 8 rapoarte. După cum se poate observa consumul este cât se poate de rezonabil pentru ambele versiuni, ţinând că vorbim de un crossover destul de măricel şi cu performanţe cât se poate de decente pentru menirea sa. De exemplu, versiunea xDrive20d are un consum cu 0,9 litri mai mic decât fostul X3 de 177 CP, ceea ce nu este un fapt de neglijat.



Pulpit rock
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu