Prospectarea pietei

Fie ca sunteti abia la inceput sau detineti deja o bogata experienta de afaceri, e important sa fiti la curent cu datele pietei. Va vom spune care sunt cele mai bune metode pentru gasirea informatiilor necesare.

Scopul cercetarii pietei este de a furniza datele importante pentru rezolvarea problemelor de marketing cu care s-ar confrunta compania voastra si este absolut necesara in faza initiala. Prospectele riguroase sunt baza afacerilor de succes. Strategii precum segmentarea pietei (identificarea sectoarelor specifice unei piete) si diferentierea produsului (crearea unei identitati pentru produsele / serviciile oferite fata de cele ale concurentei) ar fi imposibil de realizat fara un prospect al pietei.

Indiferent de metode: istorice, experimentale, obvervationale sau sondaje, veti cumula doua tipuri de date: “primare”, pe care le veti compila voi insiva sau veti angaja pe cineva sa o faca ; si de ordin “secundar”, deja compilata si redactata, precum rapoarte si studii efectuate de agentii guvernamentale, asociatii comerciale sau alte companii din ramura voastra de activitate. Cautati-le si profitati de ele.
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu