Elementele unui proiect de marketing - Conjunctura pietei

Sectiunea “conjunctura pietei” trebuie sa contina o descriere cat mai clara a statutului actual al pietei de desfacere (presupunerile nu au ce cauta aici).

• Care sunt liniile de produse/servicii pe care le oferiti?
• Care este valoarea pietei voastre ?
• Care este organizarea vanzarilor si distributiei?
• Care este aria geografica in care va comercializati produsele?
• Descrieti piata-tinata in factori de populatie, demografie, nivel salarial, etc.
• Care este competitia pe aceasta piata?
• Cum a evoluat rata vanzarilor pe linie temporala?

Sectiunea “situatia pietei” trebuie sa arate astfel:

Sumners si Asociatii este o firma de contabilitate si evidenta financiara infiintata in anul 1981. Furnizam calculul impozitelor pentru persoane fizice si juridice cu o cifra de afaceri anuala sub $500,000. Persoanele juridice pot beneficia si de evidenta financiara si intocmirea statelor de plata. Piata noastra este Boulder, in Colorado, inclusiv suburbiile din partea de nord 

Persoanele fizice carora le oferim asistenta au un venit de peste $75,000 sau sunt pensionari detinand bunuri in valoare de peste $200,000. Pentru segmentul afacerilor, serviciile noastre sunt solicitate de restaurante, puncte de service auto, micul comert si furnizori de curierat.

Cu exceptia unui declin intre 1988 si 1991, Sumners si Asociatii s-a dezvoltat constant. Venitul brut pe anul 1997 a fost de $145,000.

Competitia pe piata imediata este data de un grup de opt firme. Numai una dintre ele, Acme Bookkeeping, este interesata de promovarea serviciilor oferite. Consideram ca ocupam a doua pondere pe piata, imediat dupa Acme Bookkeeping.

Detinem o pozitie solida in ceea ce priveste serviciile solicitate de restaurante.

In mare parte aceste informatii sunt cunoscute cadrelor de conducere ale societilor, dar acum este momentul punerii lor pe hartie. De exemplu, ce cantitate de date aveti pe birou la acest moment despre concurenta ? Un proiect de marketing va ofera posibilitatea de a le pune laolalta de a emite idei si justifica activitatea.

Comparati produsele sau serviciile voastre cu cele oferite de concurenta. Cat de bine vor rezista? Puteti identifica vreo oportunitate pe care nu ati exploatat-o nici voi si nici competitia? Oamenii din companie va pot furniza opinii diferite despre situatia actuala a pietei. Planul de marketing va va acorda posibilitatea de a confrunta diferite instantanee ale pietei.
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu